Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Sypu si popel na hlavu

Před několika dny jsem na blogu iDNES zveřejnil článek, který byl poté administrátorem odstraněn z titulní strany a odsunut do zapomnění soukromého blogu. Právem!  Teď už to vím.

V emailu jsem se dozvěděl výhrady a důvody, proč se tak stalo. 
Neuvedl jsem prameny, a nerozlišoval mezi tvrzením a názorem. V první chvíli mě ovládla (neopodstatněná) pýcha a moderátorovi jsem napsal zpupnou odpověď. Ale pan moderátor ke mně shlédl a znovu mi vysvětlil v čem dělám chybu.
Ve svém článku Za vším hledej...Putina (pramen: https://kasparekfrantisek.blog.idnes.cz) jsem se zaměřil na tzv. dvojí metr v souvislosti se všeobecně známými skutečnostmi, které se objevily v tisku a televizi. Článek jsem pojal ve fejetonovém duchu a tak prameny skutečně chyběly.
Chvíli jsem popřemýšlel nad tím, jak bych měl rozlišit názor a tvrzení. Tady jsem se příliš daleko nedostal. Bláhově jsem se domníval, že když něco tvrdím, tak je to můj názor. Ale pomohla stará dobrá wikipedie, kde jsem si přečetl, že "tvrzení je nějaká výpověď, kterou mluvčí předkládá jako pravdivou či vysoce pravděpodobnou" (pramen: cs.wikipedia.org/wiki/Tvrzení).  
Kdežto názor "vyjadřuje specifické osobní hledisko jednotlivce" (pramen: cs.wikipedia.org./wiki/Tvrzení). 
No, nedá se říct, že bych se posunul o moc dál.
U toho tvrzení mně jistou  naději dodávají dvě slova za "či" - tedy "vysoce pravděpodobnou". Řekl bych, že to, co jsem tvrdil v článku "Za vším hledej...Putina", bylo vysoce pravděpodobné. Ano, a taky to byl můj názor.
Takže jsem zase na začátku.
Ale nechci zlehčovat kodex blogera (chraň Bůh). Je, pravda, trochu komplikovanější, na první pohled se zdá, že jeho prostřednictvím lze odstranit cokoliv, ale po poradě s právníkem, psychologem, manželkou a vrátným v jedné velké firmě, jsem jeho poselství celkem pochopil. Což dokazuje toto "sypání si popela" na moji neostříhanou hlavu. (Ostříhaná bude nejdříve 25.května - pramen: ct24.ceskatelevize.cz - 17.č.2020). 
A půjdu ještě dál: Berte předchozí řádky jako veřejnou sebekritiku, jaká se kdysi dělávala, a dodávám slib, že se polepším. Budu uvádět prameny, a když u mě dojde k vytvoření názoru (nedej Bože?), zdůrazním to větou "toto je můj názor". Když budu něco tvrdit a bude to současně můj názor, tak... tak teď jsem se v tom zase ztratil. Budu muset ještě jednou svolat poradu.

Jen mě tak napadá, že kdyby se jistí dva pánové - Bob Woodward a Carl Bernstein striktně řídili dnešním kodexem blogera, včerejší aféra Watergate by zůstala jen bláznivou spikleneckou teorií a svět by se možná vyvíjel jinak.
Dnes by v Bílém domě neseděl Donald Trump, ale obětavá a úžasná Hillary Clintonová. (Toto není můj názor)
Děkuji za pozornost. Zřejmě tento článek bude na blogu iDNES mým posledním. A nebo ne?

Autor: František Kašpárek | úterý 21.4.2020 14:34 | karma článku: 12,45 | přečteno: 433x
  • Další články autora

František Kašpárek

Nenávist a převýchova jako palice pro nepokrokové myšlení

V devadesátých letech jsme celkem zažívali pluralitu. Vývoj však šel jinou cestou: Jediný názor na vybraná témata, všechno ostatní je buď dezinformace nebo konspirace. Tento proces zasahuje téměř všechny oblasti našeho života.

12.4.2024 v 15:00 | Karma: 23,55 | Přečteno: 388x | Diskuse| Politika

František Kašpárek

Oči doširoka zavřené

Navalnyj, Lira, Assange. Co tyto případy spojuje a naopak rozděluje? Jsme vždy a za každých okolností v souladu s evropskými hodnotami?

24.2.2024 v 13:10 | Karma: 27,33 | Přečteno: 382x | Diskuse| Politika

František Kašpárek

Určený přeživší

Fakta: V USA v době významných událostí federálního významu je jeden z členů vlády převezen na utajené místo...

10.2.2024 v 13:10 | Karma: 16,12 | Přečteno: 383x | Diskuse| Společnost

František Kašpárek

Zločin a trest

Dva Ukrajinci, zmlácený občan a podmíněné zastavení trestního stíhání. Vyšetřování skončilo. Zapomeňte. Anebo raději ne?

27.1.2024 v 13:10 | Karma: 26,94 | Přečteno: 540x | Diskuse| Společnost

František Kašpárek

Mandžurský kandidát

Mandžuský kandidát je člověk, který není od přírody vrah, ale v danou chvíli je naprogramován, aby zabíjel a mnohdy ani později není schopen říct, co se s ním stalo. Legenda nebo skutečnost? Podívejme se na některá fakta.

14.1.2024 v 13:10 | Karma: 11,72 | Přečteno: 219x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Meda a Jan Mládkovi. Milovníky umění i zvířat připomíná zámecká výstava

4. května 2024

Premium Dáma z Kampy, mecenáška, kurátorka, nakladatelka, sběratelka, ale také vegetariánka a milovnice...

Požár vyhnal z domu v Mostě dvě desítky lidí, někteří museli po žebříku

4. května 2024  16:35

Nejméně 20 lidí muselo odpoledne opustit čtyřpodlažní dům na třídě Budovatelů v Mostě kvůli požáru...

Po Kallasové přišla řada na Zelenského, Rusko na něj vydalo zatykač

4. května 2024  16:30

Ruské úřady zahájily trestní řízení proti ukrajinskému prezidentovi Volodymyru Zelenskému a...

Inzerát na nového ministra pro vědu a výzkum si utahuje z tápající TOP 09

4. května 2024  16:15

Z potíží vládní TOP 09 při výměně ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové si...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 94
  • Celková karma 22,33
  • Průměrná čtenost 848x
Moje motto je "doufej v nejlepší, počítej s nejhorším". To je také heslo mého oblíbeného hrdiny Jacka Reachera od Lee Childa. 

Seznam rubrik